Author Topic: Benzinski motor DL-50 (Kinez)  (Read 15554 times)

Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« on: June 09, 2010, 09:37:21 PM »
Prosle godine sam nabavi DL-50 i do sad je samo stajao i skupljao prasinu. Dukiju je stigao DLE-55 i dosao je kod mene da ga razradjuje, pa je to bio povod da zajedno pravimo stalak za razradu, naravno svako svoju konstrukciju. Bilo je i korisno da se dva misljenja sudare. Za prvo paljenje nismo imali razlicit stav izbrano je obicno gorivo sa 4% mineralnog ulja za dvotaktne motore najgoreg kvaliteta kako bi karika sto pre zaptila.



Na videu se vidi da lako pali sa elisom 22/8 ne prelazi temperaturu od 95 tek na vrsnom broju obrtaja od 7100o/min  dostigne temperaturu 110. Ler je stabilan na 1450 o/min. Sve ovo je sa fabrickim stelovanjem karburatora.
Napajanje za elektronsko paljenje je sa 4 celije Ni-MH 1.2V 4200 mAh.

Kod prvog starta su primecene velike vibracije na malom broju obrtaja i malo neprijatan zvuk. Auspuh je previse bucan cak neprijatan. Na kraju filma se moze cuti metalno zveckanje kod rucnog okretanja elise.
Ovo me je nateralo da motor odma otvorim kako bi ustanovo sta se cuje.



Celo klipa ima direktan kontakt sa glavom motora. tackice koje se vide na ivici klipa su posledica zaostalih kuglica  hroma.



Iste te kuglice su izazvale i ogrebotine na kosuljici klipa.

Objasnjenje odakle su se pojavile se samo nametnulo.







Kada se vrsi hromiranje svuda gde su ostre ivice ili siljata ispupcenja hrom formira kuglice koje se vrlo slabo drze za povrsinu i lako se nadju gde ne treba eto ga problem.
Na zalost Kinezi i pored jeftine radne snage nisu se udostojili da rucno srede cilinder kako treba.

Ne mogu da vam opisem kako sam bio ljut na sebe sto ga nisam otvorio i pregledao pre paljenja  (zid)

Sutra nastavak ima toga jos  4e






Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #1 on: June 09, 2010, 11:23:08 PM »
Bez obzira nema velike štete. Bi će to sređeno kako treba.
Nego imam neke drvene elise pa pogledajte, možda ima tu nešto i za vašeg benzinca.  ;namig
http://rcfly4um.org/index.php?topic=4542.0

Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #2 on: June 10, 2010, 09:09:33 AM »
Ovo predhodno nije najgore sto sam uocio.
Pazljivim zagledanjem cilindra uoco sam veliku povrsinu lose nanesenog hroma pri samom vrhu kompresionog prostora.



Posto se tu nista ne moze osim zamene cilindra resio sam da odradim ono sto mogu pa da vidim kako ce motor raditi sa takvim cilindrom.

Dijamantske turpije i boreri su postigli sledece









Karika mi je bila sumnjiva pa sam resio da je skinem i oregledam. Ali ne lezi vraze toliko je krta da se pri pomisli skidanja polomila.



Sreca u nesreci ima da se kupi i kod nas drugar me obradovao i jos nece da naplati, hvala Bane.





Pre nego sto sam stavo novu ,kariku koja je inace mnogao elasticnija i drasticno lepsa po izgledu, izmerio sam klip i cilinder po precniku zatekao razliku od 0.12mm. Kada se klip bez karike stavi u cilinder i malo protrese dobije se zvuk metalnog odzvanjanja bas kao na kraju videa prvog starta. Znaci zveketanje mora da se cuje.



Klip je spreman za ugradnju. resio sam da merenjem ustanovim kolikia debljina dihtunga obezbedjuje da klip ne udara u glavu vilindra. Neverovatno kinez je predvideo da dihtung obezbedi cistu nulu ne racunajuci sabijanje dihtunga tokom pritezanja cilindra. Napravio sam jos jedan dihtung od 0.5mm pa da vidim koliko cu izgubiti na broju obrtaja zbog povecanja kompresionog prostora.





Klip je maksimalno olaksan i nije lose odradjen.

Nastavak sledi  4e
Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)

Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #3 on: June 10, 2010, 10:06:33 AM »
Karter motora je na zavidnom nivou odliven i obradjen.









Pisak ili nepovratni ventil izmedju karburatora i kartera je za svaku pohvalu.







Karburator se jos kod prvog paljenja pokazao kao dobar pa ga nisam otvarao.





Standardno se isporucuje polugica od staklolita koja se montira na polugu leptira gasa. Ovo obezbedjuje dve funkcije smanjuje radio smetnje i veci hod servoa gasa.

Mala pesnica je kvalitetno obradjena takodje i klipnjaca lepo izgleda.





Bolcn klipa sa iglicastim lezajem posle prvog rezervara bez ikakvih problema prolazi moj test kvaliteta.





A sad sklapanje pa na probni sto  (yay)





Kod rasklapanja kartera dihtujuce povrsine su imale neku gumastu pastu direktno metal na metal sa tankim filmom te mase. Kod sklapanja jedino sto sam imao na raspolaganju bio je neki hermetik Pazovacke proizvodnje. Pazljivo sam namazao i sklopio karter verujuci da kad na tubi pise hermetik da to hermetizuje kako treba  (zid) (zid)





Bas lepo duva nema sta ajmo opet GMK i naravno rasturanje ali prvo Pazovacki hermetik u KANTU ali onu ulicnu.
Bane mehanicar se odma nasao sa pastom za dihtovanje dve metalne povrsine bez dihtunga. Iscedis tubu kad iz nje izlazi neka florescentna zelena masa lepa za oko a tek sto dihtuje. Cim ostane bez vazduha odma zavrsi proces naravno dihtovanja. Bane jos jednom hvala.

Sledece paljenje kad izmontiram vidoje to mi nesto bas ne ide od ruke.
Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #4 on: June 10, 2010, 10:34:29 AM »
Ćao Gile,

stvari koje su se tebi dešavale su ono čega se ja bojim kod kineskih motora. Skoro da nema teorije da sve odmah radi kako treba nego uvek neke dorade...
Sve se to nekako namesti (tebi je lakše, nego recimo meni, jer imaš super mašinsku radionicu) ali, ništa ne ide glatko...
Mislim da kod nas ni jedan "kinez" nije od početka radio kako treba... Kad se setim Duletovih muka pa, Cokinog boksera kojeg je rasturao do poslednjeg šrafa i ispravljao tako sve te "zezalice" koje su bile sad i u tvom motoru...
Moj SPE...koje djubre....
A, Zajo...

Možda su Kinezi navežbali u medjuvremenu ali, ajd sad ko sme da se igra...

Žao mi je što ti se sve ovo dešavalo a, sa druge strane hvala što si sve ovako detaljno prikazao i potvrdio po ko zna koji put da JEFTINO I DOBRO NE IDE ZAJEDNO...

Pozdrav

Mirče


Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #5 on: June 10, 2010, 10:56:35 AM »
 Cao Mirce,
Nisam bas siguran koliko je star ovaj DL-50 cini mi se da je minimum godinu dana razlike izmedju njega i Duletovog DLE-55 ono sto je definitivno kvalitet je drasticno poboljsan. Ocito uce na greskama. Finis i kvalitet obrade kao i zavrsna kontrola automatski poskupljuju proizvod. Nikako ne bih odbacio ovaj motor kao ne upotrebljiv on nas tera da malo vise ucimo i radimo na njemu kako bi za manje para a za vise rucnog rada i dosta potrosenog vremena imali benzinca od 50 cubika. Nikako nesme biti direktno ugradjen u avion obavezno 3 do 5 litara goriva na probnom stolu pa kad tu pokaze pouzdanost onda na avion.

Pozdrav

Gile
Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #6 on: June 10, 2010, 11:19:06 AM »
stvari koje su se tebi dešavale su ono čega se ja bojim kod kineskih motora. Skoro da nema teorije da sve odmah radi kako treba nego uvek neke dorade...
Sve se to nekako namesti (tebi je lakše, nego recimo meni, jer imaš super mašinsku radionicu) ali, ništa ne ide glatko...
Mislim da kod nas ni jedan "kinez" nije od početka radio kako treba... Kad se setim Duletovih muka pa, Cokinog boksera kojeg je rasturao do poslednjeg šrafa i ispravljao tako sve te "zezalice" koje su bile sad i u tvom motoru...
Moj SPE...koje djubre....
A, Zajo...

Možda su Kinezi navežbali u medjuvremenu ali, ajd sad ko sme da se igra...

Žao mi je što ti se sve ovo dešavalo a, sa druge strane hvala što si sve ovako detaljno prikazao i potvrdio po ko zna koji put da JEFTINO I DOBRO NE IDE ZAJEDNO...


Moj RCGF radi od prvog starta kao Svajcarski Bretling sat bez ikakvih dorada, rasturanja, razvrtanja, hromiranja i ostale price.
Ona rupica od membrane je postavljena sa prednje strane (prema vazdusnoj struji) i nemam uvodnik vaduha za karburator.
Ne kazim da bi sa tim radio bolje, ali sada radi sasvim zadovoljavajuce i pri svakom startu je sve jaci (tek se razradjuje).

Ne kazem da si svi Kineski motori super, kvalitet zavisi od raspolozenja i streucnosti radnika koji ga je sklapao.
Takodje, ako se problemi pojave (kao kod Gileta i Zajka) je neophodno znanje iz osnovne mehanike i neki alat da se problam popravi.

Na putu mi je DLE111, pa kada stigne, podelicu sa vama moja iskustva sa jednim boxer motorom.
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #7 on: June 10, 2010, 12:59:41 PM »
Znao sam da ćete kanale lepo ispolirati. Podseće me kada saim i ja moj APN4 frizirao još onomad.
Dajte oglas: friziram kineske motore  :D

Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #8 on: June 10, 2010, 02:03:58 PM »
tibeteagle nisam se bavio friziranjem ovog motora samo sam vrlo hrapave povrsine ocistio od pucni. Tajming (tacke usisavanja i izduvavanja) namerno nisam hteo da diram. Nisam ljubitelj extremnih rezultata vec maximalne pouzdanosti.

marko ucestvovao sam u sredjivanju Duletovog boksera koji je dobio sa EXTROM (najlaksi bokser od 50 cubica koji sam video). Pogresan kineski pokusaj da iskoriste cilinder od njihovog jednocilindricnog motora naprave bokser savrsen magnezijumski karter lagan do bola jedino sto je falilo da ugrade levi i desni cilinder a ne dva leva   mmmm. Broj casova rada na tom motoru u mojoj radionici se meri sa desetinama dok Dule nije bio zadovoljan kako radi. Zao mi je sto ga je Dule prodao jer je savrseno radio.
Opet ponavljam ja cu i dalje kupovati kineze jer svakim danom sve vise napreduju u svakom pogledu  (yay)
Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #9 on: June 10, 2010, 05:41:21 PM »
Gile, Marko, apsolutno ste u pravu i apriori ne treba sve kineske motore stavljati "pod istu kapu"... 
Prvi motori ili bolje reći motori prvih generacija, koje su imali Coka, Dule možda je to i ovaj Giletov, su bili takvi kakvi su bili... Setite se kad je Zajko uvezao one boksere, ima tri četiri godine...

U medju vremenu su i oni navežbali i sa tehnologijom i sa materijalima... Pa, ne bi brendovi kao Lindinger, Tower Hobby i drugi prodavali neke od tih motora kad bi sa svakim imali problema.
Možda postoje neke klase, pa kad naruči Tower oni za USA šalju najbolje a, kad naručim ja, onda neki Kinez kaže : -Gde ide? U Srbiju daj iz one kutije... jer se zna da odavde mogu da se slikam sa njim...

Na kraju krajeva i sa brendiranim motorima nekad ima problema. Ipak kad motor kupiš kod DA ili Toni Clarka imaš neku sigurnost i na kraju krajeva i dvogodišnju - trogodišnju garanciju, kao isvaki i najmanji rezervni deo  za servis...

Ko zna...


Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #10 on: June 10, 2010, 05:46:25 PM »

Možda postoje neke klase, pa kad naruči Tower oni za USA šalju najbolje a, kad naručim ja, onda neki Kinez kaže : -Gde ide? U Srbiju daj iz one kutije... jer se zna da odavde mogu da se slikam sa njim...


Mislim da je to prava slika stvari...kada salju Nemcu ili Ameru ne smeju da se zezaju, posto ce ih ovi zesce opljuvati na Flying Giantsu ili RCU, a nama sta zapadne....
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #11 on: June 14, 2010, 10:43:31 AM »
Ja sam moj DLE kupio iz amerike,tako da su to valjda poslali za amere a ne za balkance???Ja neznam Marko zasto si uzeo DLE111???Ja ne kazem da nece raditi ali eto mislim koliko ljudi treba da se prevare da bi rekli ne kupujem bre to????Ja iskreno se nadam da ce vasi DLE-vci rditi bolje od moi,pa i da ce moi proraditi ali NIKAD U ZIVOTU VISE NECU DA KUPIM TO DJUBRE!!!
Ja se izvinjavam ali sam na rab zivce.
« Last Edit: June 14, 2010, 10:47:02 AM by zajo »
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #12 on: June 14, 2010, 01:56:08 PM »
Ja sam moj DLE kupio iz amerike,tako da su to valjda poslali za amere a ne za balkance???Ja neznam Marko zasto si uzeo DLE111???Ja ne kazem da nece raditi ali eto mislim koliko ljudi treba da se prevare da bi rekli ne kupujem bre to????Ja iskreno se nadam da ce vasi DLE-vci rditi bolje od moi,pa i da ce moi proraditi ali NIKAD U ZIVOTU VISE NECU DA KUPIM TO DJUBRE!!!
Ja se izvinjavam ali sam na rab zivce.

@Zajo, nemoj mi reci da si DLE30 kupio u Tower-u?
Oni daju 2 godine garanciju na DLE, da li si im napisao mail i izlozio problem?

Ja te razumem da si iznerviran i razocaran sa DLE, ali ne zaboravi da "jedna lasta ne cini prolece", to jest, ako pregledas po forumima videces
da i 3W, MVVS, DA i svi ostali proizvodjaci motora imaju reklamacije, ali zbog dobre after sale podrske ne mozes mnogo naci zalbi po forumima.
DLE kao zasebna firma ima dobru (da ne kazem odlicnu) podrsku, tako da sve reklamacije koje su nastale njihovom greskom se uvazavaju.

Ali, Zajo ne zaboravi da je takodje neophodno osnovno znaje iz mehanike i iskustvo da bi se SUS motori eksplatisali uspesno.
Tako da ti najbolje znas da li imas to osnovno znanje iz mehanike i iskustvo, a tako ces dobiti odgovor da li je DLE djubre ili ne (ja kazem da nije).

Ja sam (kratko, dok ih nisam prodao)krajem prosle godine bio vlasnik po dva komada DLE30 i DLE55.
Ruku na srce, nisam ih palio, ali sam uradio ispekciju motora (sto Gile nije uradio) i mogu da kazem da moje oko i subler nisu uspeli da primete i jedan nedostatak.

A, ako citas postove po RCU i Flying giants-u videces da ljudi vade iz aviona skupe brand motore i stavljaju kinesko djubre jer to isto djubre vrti istu elisu na vise obrtaja nego brand motor, manje se greje, a isto pouzdano radi.




WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 949
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #13 on: June 14, 2010, 02:09:21 PM »
 :)aplauz Marko uzeo si mi reci iz tastature. (res)
ex pseudonijum: licider

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: Benzinski motor DL-50 (Kinez)
« Reply #14 on: June 14, 2010, 02:14:48 PM »
citajuci ovo, jedini zakljucak koji mogu da izvedem je da treba da upisem masinski fakultet da bih imao sus motor na modelu.
ono sto Zajo, Mirce i ostali (tu spadam i ja) zele je da modele koristimo bez diplome masinskog fakulteta.
treba li da i na autu otvorim motor cim ga kupim, malo procackam i tek onda vozim?
do sada sam koristio samo tri motora i bez ikakvog iskustva sa sus motorima, i nisam imao nijedan jedini problem.
(doduse, jeste Coka morao Saito da presteluje posle mog "stelovanja". inace je pre moje intervencije radio savrseno)
naravno motori su bili os max (dvotaktni i cetvorotaktni) i saito cetvorotaktni. prineses alnaser i on upali. kraj.
zato sam za sledeci model i kupio zenoah benzinac a ne nekog kineza.

sto se tice otvaranja motora, sumnjam da ce vam bilo ko uvaziti garanciju ako sami otvarate motor i prckate po njemu.