Author Topic: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...  (Read 113387 times)

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #60 on: August 14, 2012, 04:05:29 PM »
Odlicno isgleda, samo napred  (pijemo)
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2294
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #61 on: August 15, 2012, 10:46:33 AM »
Model ce biti vrhunski. Pored pedantne izrade, odusevio me je izgled motora.

Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1628
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #62 on: August 15, 2012, 12:23:23 PM »
Svo vreme pratim izradu ovog modela, čekajući završetak pa da se oglasim.
Međutim, ne mogu više da izdržim.
Izrada modela je prvoklasna, svaka čast.

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #63 on: August 15, 2012, 02:43:20 PM »
Hvala momci!  (pijemo)

Izvinjavam se zbog moje dinamike radova, nema se vremena. Samo se nadam da ću ga završiti za manje od godinu.
Počet je u januaru.
Ipak, nakon ovoliko rada, mislim da je za ljude koji rade i kubure sa slobodnim vremenom bolje kupovati kit-ove ili ARF modele pa njih sklapati, modifikovati...
Uostalom ni cijene nijesu visoke, a obzirom da najveći dio vremena i živaca čovjek potroši na "drvenariju", matematika je jasna.

Što se tiče motora, super je. Sve karakteristike su OK, samo još da vidim dugotrajnost - kvalitet materijala.
Inače, sa njim sam naručio za svaki slučaj: kariku, klip, igličasti ležaj klip-klipnjača... Sve to ne košta 20-ak eura.
« Last Edit: August 15, 2012, 02:50:40 PM by tataBulik »

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #64 on: October 21, 2012, 11:54:54 PM »
Našlo se malo vremena za vikend  (work)
Radio sam pomalo od svega.
Kitovao i lakirao stajni trap od poliestera. Kitovao sam poliester kitom u dvije ruke sa međušmirglanjem. Uspio sam da popunim sve rupice tako da nijesam koristio špric-kit.
Lakirao sam nitro lakom u dva sloja i rezultat je bio solidan.




Postavio sam kill switch na bočnom zidu. Iskoristio sam mikroprekidač iz starog rentgena iz naše bolnice koji je moj stari otkupio jer je elektro zaluđenik pa su mu trebale neke komponente.




Razmišljao sam kako da postavim paljenje, a da bude fleksibilna veza pa sam odlučio da probam sa čičak trakama  mmmm, radi stabilnije veze zalijepio sam traku na dva zida fire wall-a i mogu vam reći da je veza odlična. Veoma teško se odlijepljuje, a ima onu fleksibilnost. Nijesam htio da koristim sunđer jer ako se postavi a zatim stegne šelnom ili plastičnom stezaljkom, elastičnost sunđera ne dolazi do izražaja. Za neki deblji sunđer nijesam imao prostora između firewall-a i kapotaža.






Konačno sam povezao servo elerona na jednom krilu i sve funkcioniše super.



Jedna nedoumica:
Obzirom da moram produžiti kabliće servoa elerona za 20-akcm, zanima me da li je bolje rješenje zalemiti ili prosto nastaviti preko buksni (imam produžne kabliće za servoe od 30cm sa muškim i ženskim krajem)? Ne znam koliko su svi ti silni spojevi buksnama pouzdani?!
« Last Edit: October 21, 2012, 11:57:04 PM by tataBulik »

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #65 on: October 22, 2012, 12:45:50 AM »
I jedno i drugo resenje e ok. Kod mene je sa produznim kablova- na sve modele do sad bez problema. To sa cicak trakama i palenje se meni licno sesvidja. Bolje sa nkla pena i lepak bar tako je kod mene.
kill switch isto nevolim. Moze vise da zezne stvar nego da pomogne bar pored mene.
Hajde vec zavrsi i na letenje, nemogu da cekam  :big smile
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #66 on: October 22, 2012, 11:22:25 PM »
Ne mogu ni ja Zajo, ali šta ću kad nemam vremena!!! :'(
Ja sam i sa ovom dinamikom zadovoljan. Sad barem mogu da isprobam model na zemlji. Sve je montirano.
 (pijemo)

Offline Miki Va

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 185
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #67 on: October 22, 2012, 11:49:47 PM »
Nastavi slobodno kablice sa konektorima ali spojeve stavi u termoskupljuci buzir  ;namig

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #68 on: October 23, 2012, 10:18:48 PM »
Hvala Miki, tako sam nešto i planirao nakon Zajove i tvoje sugestije  (pijemo)

Razmišljam da li da radim vanjske prekidače za baterije risivera i paljenja ili samo da ubodem baterije prije letenja ili da iskoristim neki brikovani konektor (EC3 ili sl.) pa da na taj način pravim kontakt, a da su baterije u modelu ili...??? Šta se najčešće koristi?

Offline Miki Va

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 185
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #69 on: October 23, 2012, 11:00:06 PM »
Nema potrebe da svaki put vadis i stavljas bateriju evo pogledaj kako sam ja povezao paljenje ...
Baterija za paljenje je Lipo 2200 ide preko ubeca (na 5v) a sve to palim i gasim preko stanice sa:
 

 ima u sebi integrisan i kill svich za nedaj boze,vrlo kulturno resenje za smesne pare, tako da ako imas jedan slobodan kanal na stanici nemoj da razmisljas -  ja sam prezadovoljan kako sve funkcionise  :big smile

I da obavezno stavi neki od onih malih meraca za napon baterije vrlo korisno da bi imao uvid o napunjenosti ,

 ja sam stavio ovako - one dve zelene su za svaku celiju baterije od paljenja a u sredini je displej za napon bat. od risivera i temp. motora.

Pozz i samo napred bice to prelep model  ()-()


Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #70 on: October 24, 2012, 08:14:47 PM »
life batria bez upeca po meni. Switch koi oces, mada naj pouzdanii je onaj koi je ustvari T konektor sa spojene zice-nemogu sad da trazim  (pijemo)
Samo napred  (pijemo)
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline Miki Va

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 185
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #71 on: October 24, 2012, 08:47:07 PM »
Da naravno Zajo (pricali smo) i kod mene je LiFe 2500 za transmiter bez ubec-a , ali za paljenje je LiPo jer svejedno i LiFe fula napon i obavezan je ubec -ako hoces da ti zivi paljenje  ;namig

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #72 on: October 25, 2012, 12:06:12 AM »
Miki, prošli put sam naručio po par voltmetara sa diodama, za LiPo i NiMH baterije i planirao sam da stavim dva na instrument tablu kao i ti (za obje baterije).
Čitaš mi misli.

Planiram da koristim dvije NiMH baterije, 2000mAh za paljenje i 4800mAh za risiver i servoe, obje 4,8V. Ovu veću sam naručio zbog straha od pada napona od servoa i mogućeg "brownout-a". Malo me je iznenadila veličina baterije, mislio sam da je manja. Teška je oko 180gr, ali zato može da se optereti sa "boga oca" ampera bez bojazni od pada napona.

Offline Dejan Dobricki

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 380
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #73 on: October 26, 2012, 12:51:22 AM »
za paljenje je sasvim ok kapacitet te baterije ,ali zasto toliki za servoe i prijemnik nepotrebno, bolje da se taj kapacitet podelio u dva akumulatora pa ako jedan zakaze imas drugi a opet imas taj kapacitet kada zajedno rade u paralelnoj vezi,za model ove velicine dovoljno bi bilo 2x1500 mah

ps> svaka cast za model

Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #74 on: October 26, 2012, 10:27:35 AM »
Pazljivo sa napajanjem za elektroniku motora, Obavezno procitati uputstvo od proizvodjaca elektronike za motor.

Pozdrav od Gileta
Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)