Author Topic: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...  (Read 113449 times)

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #45 on: July 09, 2012, 12:44:54 AM »
Zaboravih da kažem, u topic-u piše da je 21% size, ali je od tada pretrpio još jedno skaliranje tako da je konačna varijanta 24% size.

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #46 on: July 12, 2012, 12:04:17 AM »
Jedno pitanje za iskusne  (kush)

Imam dilemu gdje staviti rezervoar?! Naime, imam prostora ispred i iza spoja ramenjača sa trupom (vidi foto).
Obzirom da je ramenjača otprilike i planirano težište modela, da li je bolje da je 700cc goriva ispred ili iza?
Još nijesam sve postavio pa i ne znam kakav mu je balans, tj. gdje mu treba težine?!


Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #47 on: July 12, 2012, 12:39:15 AM »
Kod akrobatskih modela najbolje je da je rezervoar u težištu ili malo ispred.

NIKAKO POZADI!!!

Pozdrav

Mirće

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #48 on: July 12, 2012, 01:34:11 AM »

Kod akrobatskih modela najbolje je da je rezervoar u težištu ili malo ispred.

NIKAKO POZADI!!!

Pozdrav

Mirće
Kod akrobatskih modela najbolje je da je rezervoar u težištu ili malo ispred. i

NIKAKO POZADI!!!

Pozdrav

Mirće
+1
700cc sta to znaci?
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3322
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #49 on: July 12, 2012, 02:08:50 AM »
Da, Zajo je dobro primetio, ako ti je rezervoar 0,7 litara, taj je prevelik. Pola litre ti je sasvim dovoljan.

Na gaborovom P 47 gde je montiran Zenoah G 62, po letu od 10 minuta ne potroši se više od 3,5 - 4 dl goriva.
E sad, ako ćeš da letiš 15+ minuta, onda stavi 7 dl rezervoar, u protivnom pola litre ti je savsvim OK...

Pozdrav

Mirče

Offline disljenko

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 353
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #50 on: July 12, 2012, 10:46:53 AM »
Ma to je motor od 33 kubika i taj rezervoar je stvarno veliki, mogao bi da letis sa njim pola sata. Ne treba ti nepotrebna tezina, stavi neki od 400cc i imas da se vozis 15 min. (10min sigurno...sve vise od  toga samo opada koncentracija.) Ili ostavi taj ali nemoj da ga punis do kraja :D. Pozzzzz

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #51 on: July 12, 2012, 01:00:01 PM »
Hvala momci, pomogli ste mi  (pijemo)

I ja sam vidio da je rezervoar preveliki tek kad sam počeo sa razrađivanjem motora, još na leru nijesam uspio da potrošim ni trećinu za oko 20min rada.
U svakom slučaju neću ga puniti do vrha.

Kad smo već kod razrađivanja, ima li ko ideju kako razraditi motor, a da komšije ne zapucaju?! Upalim ga 5-6min dok prvi ne vrisne... sreća je što ovih dana šegaju drva motorkama, pa se zvučno kamufliram, čak je i kubikaža ista.

Još jednom hvala!

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #52 on: July 12, 2012, 01:03:41 PM »
Razradjivanje motora je po meni nepotrebno, potrosis jedan rezervoar na zemlji, vidis kako sve radi, a onda polako u vazduh navr` gasa u pocetku, naviknes se na model, i bolje je hladjenje.

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #53 on: July 12, 2012, 01:39:26 PM »
Nisi u pravu Sale, nema nista gore za avion od toga da ti motor radi, a avion je na zemlji.

M. (pijemo)
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #54 on: July 12, 2012, 02:03:59 PM »
Sale, Sale... ti mi pričaš "navr' gasa, a tvoj prvi let sa PITS-om... kontrolisao si se prvih cirka 5 sekundi, a onda ful gas, luping, valjak... ludilo...  (<--)   (pijemo)

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #55 on: July 12, 2012, 05:48:07 PM »
Nisi u pravu Sale, nema nista gore za avion od toga da ti motor radi, a avion je na zemlji.

M. (pijemo)

Marko ja sam upravo to i napisao, da samo probas kako radi na zemlji i odma u vazduh, bez razrade.

Offline marko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 950
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #56 on: July 12, 2012, 05:54:45 PM »
Pardon

Izgleda da mi trebaju naocare  :hehe

M. (pijemo)
WARNING:intentional straight and level flight prohibited!

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #57 on: July 13, 2012, 09:43:55 AM »
Ma OK, svakako sam od tebe i cuo to da je lose da motor radi na zemlji tokom razrade   (pijemo)

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #58 on: July 29, 2012, 05:32:28 PM »
Malo se radilo na montaži servoa rudera i elevatora.
Ruder je pull-pull (povuci potegni  :big smile) sistem "Sulivan" iz HK, dok sam elevator radio polugicama d=2mm sa elevator spliter-om, takođe od "Sulivan-a" iz HK.
Nakon toga je palo i malo plankiranja.

         

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: SU 26, 21% size, benzinac 26-30cc...
« Reply #59 on: August 14, 2012, 01:24:07 AM »
Evo konačno i malo monokota.
Odlučio sam se za fabričku Su-26 kolor šemu (postoji varijanta sa crvenom i sa crnom bojom u kombinaciji sa bijelom), ali samo sa gornje strane zbog scale look-a. Radi kontrasta, sa donje sam planirao crnu sa šah poljem na svim zakrilcima.









Crna, bijela i šah polje su monokot, dok su tanke trake od 5mm od crvene samoljepljive PVC tapete.